Знам`янська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ
ступенів
Правове свято:
«Ми також маємо
права»
(для учнів молодших класів)
Підготувала:Шпак А. І.
вихователь, спеціаліст
вищої категорії
м.Знам`янка, 2015
Мета: Ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції про
права дитини, виховувати людяність, почуття чуйності, доброти. Поглибити знання
дітей про права та обов`язки.
Обладнання: Конвенція про права дитини; Конституція України; вислови
відомих людей; проектор; ноутбук.
Вихователь: У неньки народилося
дитя,
Дитя моє! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, малесенький громадянине,
Бог дав закони нашого народу.
Сьогодні в нас правове
свято під назвою „ Ми також маємо права
”. Людям властиво сприймати дитинство як найщасливішу пору життя. Але ви, діти
не лише наша втіха і розрада. Ви наше продовження, наші друзі і партнери. А
отже, партнери держави. Тому дуже важливим є виховання у вас почуття власної
гідності, формування самоповаги, відповідальності не тільки за свою долю, але й
за майбутнє інших.
Діти повинні виростати
вільними громадянами вільної України, і яким буде завтра наш український народ,
якою буде наша держава, залежить від кожного з нас.
Учень: - Країно моя, мила, матінкова,
Де я твоя
краплиночка мала,
Росиночка я в травах,
Я – пташечка ранкова,
Я хочу, щоб мене ти берегла.
Я хочу кожен день тобі радіти,
Я хочу
пити воду з джерела,
Щоб всі
здорові були твої діти
І з ними
я щасливою була.
Вихователь: - Діти – це маленькі громадяни своєї країни. Вони мають
свої обов’язки і права. Право – це те, що ми маємо робити або вимагати без
всякого дозволу. Права дитини – це права людини, яка не досягла 18 років. Права
дітей записані в Конституції України – головному законі нашої держави, та в „ Конвенції
ООН про права дитини ”. Отже, діти стають дорослими у віці 18 років, проте
володіють правами від самого народження.
20 листопада 1989 р. була
прийнята Конвенція про права дитини і наша держава підписала її , тим самим
вона зобов’язується виконувати всі її приписи. Напередодні цього свята я хочу
познайомити вас з цим важливим документом
Отже, що ж таке Конвенція
( від лат. слово) – це угода, міжнародний
договір із певних питань. У нашому випадку – із питань прав дитини.
Найголовніше право кожної
людини і дитини це право на життя. А
наша держава захищає це право. А які ще права містить Конвенція?...
Учень: І дівчатко і хлоп’я
Мають право на ім’я.
Ти – Надійка, я – Василь.
А оцей малюк – Максим.
Мають Дмитрик і Оленка
Ще й по батькові ім’я.
І дівчатко, і хлопчина,
І великі і малі
Мають власну Батьківщину,
Найріднішу на землі.
Мають право називати
Україну словом Мати,
Бо вона дітей завжди
Оборонить від біди.
Вихователь: Ще одне право яке дає нам Конвенція - це право на
ім’я.
А зараз ми пропонуємо вам переглянути деякі життєві
ситуації, і дізнатися, які ще права має дитина.
Сценка: « Порушники»
Дійові особи: Учень 1, учень 2, міліціонер
Учень1. Так не хочеться писати диктант з української мови.
Знову двійку
отримаю, і вчителька буде кричати, та і вдома влетить.
Може, не
підемо на уроки, краще погуляємо де-небудь.
Учень 2 Добре . Може, підемо на комп’ютерах пограємо.
Учень 1 Згода ( назустріч
хлопцям іде міліціонер)
Міліціонер – Хлопці, зупиніться! Тут недалеко пограбували магазин.
Здається ви до цього причетні.
Я забираю вас у відділок.
Учень 1 – Ми не підемо. Ми нічого не робили. Ви не маєте права
нас
затримувати.
Міліціонер – Я повторюю, ви підете у відділок. Там вам роз’яснять
ваші
права та обов’язки.
Вихователь: Чому діти потрапили в
таку ситуацію і що їм потрібно робити?
Стаття 40. Підліткова злочинність
Дитиною є кожна людська істота до досягнення
нею 180річного віку, якщо за законом, застосованим до цієї особи, вона не
досягає повноліття раніше.
Держави учасниці визнають
право кожної дитини, яка, як уважається, порушила кримінальне законодавство,
звинувачується або визнається винною в його порушенні, на таке поводження, що
сприяє розвитку в дитині почуття гідності й значущості, зміцнює в ній повагу до
прав людини і бажаність сприяння її реінтеграції і виконання нею корисної ролі
в суспільстві.
д) виховання поваги до навколишньої природи.
Дійові
особи: учениця 1, учень
Учень 1 (сидить з
перев’язаним горлом)
Учень 2 - привіт ,
Богдане! А чого це тебе сьогодні в школі не було?
Захворів чи що?
Учень 1 – Та нічого страшного, застуда, горло трохи болить. Ось
поп’ю
чайку з малинкою, молочка гарячого, та й скоро пройде.
Учень 2 – Нічого ти не розумієш. Народними методами зараз ніхто
не
лікується. Бо в Конвенції про права дитини написано, що кожна
дитина має право на медичну допомогу, яка відповідає найвищим
сучасним стандартам.
Вихователь:
про яке право йдеться в цій ситуації?
Стаття 24. Охорона здоров’я.
Держави-учасниці визнають право дитини на
користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я та
засобами лікування хвороб і відновлення здоров’я, т а також на поступову
заборону традиційних методів лікування, які негативно впливають на здоров’я
дитини.
Фізкультхвилинка
Вихователь: Отже, давайте ще раз пригадаємо ваші права
( презентація – «дитинство»)
Вихователь: А тепер проведемо казкову
вікторину.
Ситуація 1.
Мачуха
з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено
брати участь в іграх та забавах сестер. Яке право порушено стосовно Попелюшки?
(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають їх ньому віку.).
(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають їх ньому віку.).
Ситуація 2
За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком» як Гекльберрі Фін?
(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)
Ситуація З
Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною.
(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.)
Ситуація 4
Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?
Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?
(Право на приватне життя, недоторканність
житла й таємницю кореспонденції.)
Ситуація 5
Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?
(Згідно з Конвенцією дитина мав
право не розлучатися з батьками всупереч й бажання (окрім випадків, визначених
законодавством), крім того, Конвенцією забороняється не законне переміщення
дітей і неповернення їх із-за кордону.)
Ситуація 6
У казці О. С. Пушкіна « Казка про царя Салтана»
дорослими людьми був зроблений такий вчинок:
«У бочку з
сином посадили, Засмолили, покотили.І
пустили в Океан –
Так звелів їм
цар Салтан».
- Чи мали право ці люди так чинити з царицею і
дитиною?
Ми міркували
так:
У Конституції в статті 27 записано: «Головне право людини – право на життя». І
маленька дитина теж має право жити. А дитина могла загинути в хвилях океану.
Вихователь: Ти права свої вивчай
Через гру їх пізнавай
А тепер ми з вами пограємось, бо кожна дитина має право
на відпочинок.
1.Гра
«Вірно-невірно»
( якщо моє твердження правильне
ви плескаєте в долоні, а якщо ні – тупаєте ногами)
-
Кожна людина має своє ім’я.
-
Можна заарештувати дитину.
-
Не можна відвідувати лікаря.
-
Не можна ходити до школи.
-
Можна забрати дитину від родини.
-
Можна відпочивати.
-
Можна примушувати дитину тяжко працювати.
2.Гра «Ти котись веселий м’ячик»
( діти
промовляють слова: «Ти котись веселий м’ячик. Швидко, швидко по руках. У кого
лишився м’ячик, називає той права)
Учень Я маю право жити на землі,
Творити, дихати, учитись.
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Учень Я маю право Україну восхвалять,
Боротися за неї, і за честь стоять.
Безкрайнії поля її любити,
І щовесни журавликів із вирію зустріти.
Учень Я маю право на веселку й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму так безмежно чарівну,
І на лани із стиглим житом.
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в її гаях,
І на любов батьків,
безмежну і безкраю
Діти виконують пісню: «Мамочка моя»
Вихователь: А тепер я пропоную вам переглянути невелику презентацію,
щоб ще раз закріпити отримані знання та пригадати наші права.
Вихователь: Любі діти, я сподіваюсь
вам сподобалося наше свято, а найголовніше те, що ви тепер знаєте про свої
права і не дозволите нікому їх порушувати.
Комментариев нет:
Отправить комментарий